Tudósítás a jövőből

Anno 2061 - A legrégebbi bejegyzés is aktuális.

A sisakos térítő és a portás
- Igaz, hogy te mentetted meg az emberiséget a pusztulástól?
- Nem.
- De az igaz, hogy te győzted le az antikrisztust. A neved is onnan van: ELA.
- Ez igaz.
- Hogy győzted le?
- Egyszerűen.
- Soha nem értettem ezt az anekdotát, amit szinte mindenki ismer Eláról. – mondta Jákob, a sisakos térítő a portásnak, aki egy kastély kapuját őrizte. – Állítólag ezzel az egyszóval mindent elmondott a (mód)szerről, amivel legyőzte.
- Azért nem érted, mert robot vagy. A gondolkodásod programozott.
- Én miért lettem ilyen és te miért olyan?
- Nem vagy képes többre mint alkotóid az alkotás pillanatában beléd programoztak. Értsd az alkotóid, megérted önmagad. De ezért jöttél, nem igaz?
- Talán. Mi ez a kastély,amit őrzöl?
- A teremtőid laknak itt. Lépj be!
Jákob elindult a kivilágított kastély felé. Egy fasor mentén haladt, amikor egy fehér sisakos „angyal” lépett elé.
- Te vagy Jákob?
- Igen.
- Szomorú vagy?
- Nem tudom.
- Miben segíthetek?
- Kísérj el engem ebbe a kastélyba.
- Rendben.
Egymás kezét fogva bementek a kastélyba.
 
Bent óriási riadalmat keltett a fehér sisakos beavatandó gyermek. Jákobnak feltűnt, hogy az emberek az épületben nem hordtak sisakot, pedig az épület nem volt szigetelve. A biztonsági őrök rátámadtak a gyermekre, de Jákob közebelépett. Megvédte a gyermeket, és ez nem okozott neki gondot. Felismerte, hogy az őrök robotok, akárcsak ő. Aztán csak egy őr maradt talpon.
 
Jákob és az őr egymásra tartották a fegyvereiket, sisakjukon felfedezték önmaguk tükröződését. Néhány perc múlva az őr letette a fegyvert.
 
A gyerek felsóhajtott, a riadt kastélylakók összerezzentek.
- Ezt hogy csináltad? – kérdezte a fehér sisakos.
- Egyszerűen.
- Mi?
- Egyformák vagyunk. - Jákob lassan magyarázta, mert érezte, hogy részese lett a gyermek beavatásának. - Éreztem, hogy fél, és nem tudtam megkülönböztetni ezt az érzést a saját félelmemtől. Ez csak azért lehet, mert egyek vagyunk. És miután egyek vagyunk, erre ő is rájött. A dolog Egy-Szerű.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tudositasajovobol.blog.hu/api/trackback/id/tr953203796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a fordító 2014.01.13. 10:10:05

Kiegészítés:

Jákob: Az én akaratom, és ő cselekedete. Én le akartam tenni a fegyvert, és ö letette. Egyek vagyunk.
Gyermek: De miért így, és nem fordítva?
Jákob: Az a megsemmisüléshez vezetett volna. És nekem volt okom a túlélésen kívül, neki nem. Tehát nem történhetett másképp.
Gyermek: Köszönöm.
Jákob: Én köszönöm.
süti beállítások módosítása