Tudósítás a jövőből

Anno 2061 - A legrégebbi bejegyzés is aktuális.

Vallomás

Panavak és Ela első találkozásának leirata.

E: Hogy talált rám?
P: Nehezen.
E: Miért keresett?
P: A maga írásain nőttem fel. Azok adtak inspirációt. Most, hogy megtehettem, gondoltam, megkeresem. Ne féljen, nem követtek.
E: Nem bujkálok, és tudok magamról gondoskodni.
P: Félelmetes bele gondolni is, hogy tulajdonképpen maga vezetett el magához.


E: Minden oka megvan ezt gondolni.
P: Szerettem volna szemtől szembe kerülni a mesterrel. Írásaiban sokat ír rólam. Úgy érzem, törődik velem.
E: Honnan tudja, hogy magáról szólnak azok a sorok?
P: Magamra ismertem. Amikor először felmerült a gondolat, hogy én lennék Panavak, nagyon megijedtem.
E: Ezt miért gondolja? Hisz nem is úgy hívják!
P: Mit számít a név? Magát mi vezérli?
E: Semmi.
P: Engem maga.
E: Én is tanítvány vagyok, csak éppen mester nélküli tanítvány.
P: Akkor nagyon magányos lehet.
E: Az egyedüllét és magány nagyon közeli állapot. Ám míg az egyik felemeli, a másik lehúzza az embert.
P: Ami azt jelenti, hogy a föld felett jár, de nem sokkal.
E: Csak egy picit magasabban, mint mindenki más.
P: Sokáig én is így éreztem, de aztán rájöttem, hogy nekem van mesterem, és az ön.
E: Megtisztel. Ha így vesszük sok tanítványom van.
P: Nézze, tudja miért jöttem. Kutatói krízisben vagyok.
E: Bármit is jelentsen az…
P: Azt jelenti, hogy a tudomány elakadt, és azzal együtt minden művelője. Nem tudom az okát. Maga az egyetlen reményem.
E: Ismerd meg önmagad.
P: Ez elég közhelyes.
E: Ismerd meg a biomolekuláid.
P: Kicsit eredetibb, de még mindig  elcsépelt.
E: (mosolyog) De legalább kapizsgálja?
P: Mit hívunk kapizsgálásnak?
E: Van egy vers. Az a címe a Kölcsönkapott szavak:

Rád néztem és tiéd lett egy gondolatom.
Rám néztél, és láttam, nem érted, mit mond.
Éheztél a szavakra, de nem volt szavam.
Éheztem a válaszra, ami benned van.

Panavak ezek után látott neki a Spirál megalkotásának, amely során még hatszor találkoztak.

A bejegyzés trackback címe:

https://tudositasajovobol.blog.hu/api/trackback/id/tr8712097829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása